Jsem tady na pozici ředitelky třetím rokem. Nový web jsme začali řešit hned po mém nástupu do funkce, protože tehdejší web byl spravovaný externě. Jeho správkyně měla navíc ve smlouvě sjednanou týdenní lhůtu na vkládání příspěvků. To je samozřejmě nesmysl, když potřebujete něco na webu změnit nebo rychle sdělit. Takže jsme se rozhodli s tím něco udělat a v březnu 2019 nové webové stránky spustili.
Odpověď je jednoduchá. Synology si zakládá na intuitivní instalaci a ovládání celého řešení. Po nákupu NASu dle vybraného typu vložíte HDD ši SSD disky, připojíte k síti a vše ostatní již je možné administrovat přes webové rozhraní či pomocí terminálu SSH. Administraci pak zvládne i základně proškolený učitel informatiky, či někdo z vedení školy.
Primárně službu pro ukládání dat po síti, jinak řečeno „školní cloud". Dále poštovní server, webový server, nástroje pro sdílení a procházení audiovizuálních souborů, sdílený kalendář, migraci a zálohování služeb Microsoft 365 či Google Workspace. Není problém rozběhnout třeba virtuální server či stanici pro další služby. Mezi další pokročilejší nástroje patří Docker, DNS server, Hyper Backup, VPN server a mnoho dalšího. Díky přístupu přes SSH lze na NAS doinstalovat v podstatě cokoliv, co vás napadne. Mezi oblíbené e-learningové aplikace, které lze na NAS od Synology rovněž nainstalovat, patří i Moodle.
Tím, že NAS je na školní síti, vše je extrémně rychlé.
Model: Synology Rack Station - RS1619xs+ s (RAID10 - 4x 7TB disk + SSD CACHE 256GB)
Než nasadíte NAS místo školního serveru, doporučujeme si zakoupit základní NAS, který můžete využít jako záložní úložiště a vše si na něm odzkoušet. Výhodou je, že i ty nejzákladnější verze NAS disponují všemi službami a aplikacemi, jako ty nejpokročilejší.
Pokud se chcete o řešení od Synology dozvědět víc kontaktujte nás rádi vám poradíme.